ay ken yu ken vat ken yu du

çiek böcek kelebeeek

08 Aralık 2010

en nihayetinde wikilen yine biz hep biz

pazartesi günü muhabbet kralında işlenen wikileaks konusunu bugün internetten izledim. önce bir grup burjuvanın oturmuş kendi fikirlerini "istop" oynar gibi savurduğunu düşünsem de kerem kabadayı'nın katılmasıyla olay biraz daha medyanın toplum üzerindeki etkisine döndü ve ilgimi çekti. öncelikle wikileaks'i kestane çeşidi sanan vatandaşımıza kızmamalı mıyız bunu düşündüm. iki taraf vardır biri cahillikle suçlar diğeri eğitilmemişlikle aslında ikisi de aynı gibi durur ama biri kişinin suçudur der diğeri devletin. ben ikisine de hem katılıp hem katılmayanlardanım. bir kere kişiyi ve yaşadığı çevreyi birbirinden ayırıp bireyi tek başına inceleyemeyiz bu yanlış kanılara sebep olur. her geçen gün algılarımızı daha da körleştiren odağımızı dağıtan kapitalist sistemde insan düşünebilmek için yine de savaş vermektedir ve bunu yapamayanlar masum değildir ancak suçlu da değildir. bunun bana göre açıklaması insan hayatından taviz vermemeli ancak fikirlerini de girdiği kaba göre şekil alan şeyler yapmamalıdır. yani bu sistem sana düşünmemeyi dayatıyor diye buna boyun eğme ama elinde olmadan yine de bu sisteme ayak uydurmak zorundasın o yüzden düşünemediğinde tek suçlu sen değilsin ama yine de suçlusun kardeşim. bu böyle. daldan dala atlamış olmam bazı şeyleri hala oturtamadığımı gösteriyor. aslında demek istediğim (başka bir dala geçip söyleyeyim) 7 aralıkta muhabbet kralına katılan-ki aynı programda çok defa gördüğümüz- bilgi üniversitesi öğretim üyesi olan levent erden'in kısa ve açık bi şekilde söylediği şu sözlere katılmamdı. bakınız: "yapılacak çok şey var yapabileceğim çok az zamanım var ve sürekli olarak bana dayatılan şey geridesin geridesin geç kaldın alice'in tavşanı gibi.sürekli olarak geç kalmış durumdayım.ne yaparsam yapayım yapamadıklarımın sayısı daha fazla bu çok ezel bi şey sonuç olarak ben basit etten kemikten yapılmış 24 saati olan bi ...insanım büyük aidiyetleri yapamadıysam eğer minik aidiyetlerle bundan kurtulmam lazım." bu minik aidiyetlerden kasıt medya daha çokta internette kendimizi soktuğumuz grup ve benzeri yerler, sosyal sorumluluk projeleridir. diyeceğim o ki; kesinlikle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder